Caravana ANIAP

CARAVANA ANIAP 

Scop

Deplasarea în cel puţin o localitate din cele 8 regiuni din ţară în vederea promovării conceptelor de e-administraţie, a soluţiilor IT existente şi a cazurilor de succes, precum şi a colectării de informaţii de la factorii de decizie – preşedinţi de consilii judeţene şi primari. 

Rezultate proiect – prezentare realizată în cadrul conferinţei ANIAP – Eforie – septembrie 2003 

Perioada : trimestrul I 2003

Lansare : 1 martie 2003 IAŞI 

Zone 

  1. Nord – Est : Suceava, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Bacău, Vaslui
  2. Sud – Est : Buzău, Brăila, Constanţa, Vrancea, Galaţi, Tulcea
  3. Sud – Muntenia : Argeş, Dâmboviţa, Ialomiţa, Călăraşi,Teleorman, Giurgiu, Prahova
  4. Sud – Vest Oltenia : Gorj , Vâlcea, Mehedinţi, Dolj, Olt
  5. Vest : Arad, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara
  6. Nord – Vest : Bihor, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsaud, Maramureş, Satu-Mare
  7. Centru : Alba, Mureş, Sibiu, Braşov, Harghita, Covasna
  8. Bucureşti – Ilfov : Bucureşti, Ilfov

Obiective

– Clarificarea rolului preşedintelui / primarului în gestiunea resurselor informaţionale şi în managementul proiectelor de informatizare la nivelul unei primării / unui consiliu judeţean

  • Schimb de experienţă în legătură cu eforturile de informatizare ale primăriilor / consiliilor judeţene participante
  • Identificarea implicaţiilor la nivelul administraţiei locale a planului de e-administraţie declanşat de Ministerul Administraţiei Publice

Programul seminarului pentru primari şi preşedinţi 1 zi :

Prezentarea obiectivelor şi participanţilor

Discuţie de grup: Importanţa informaţiilor şi rolul preşedintelui / primarului în gestiunea acestora

Informatizarea administraţiei publice locale. Studiu de caz 

Principalele riscuri în implementarea sistemului informatic integrat (feudalizarea informaţiei, respingerea sistemelor informatice, lipsa unei direcţii de dezvoltare unitare, investiţia în echipamente şi neglijarea celorlalte componente). Distincţia între informatizare şi computerizare. 

Schimb de experienţă: identificarea gradului de informatizare atins de consiliul judeţean / primăria proprie în comparaţie cu consilii / primării similare

Planul de e-administraţie:

  • identificarea impactului asupra modului actual de a face administraţie publică;
  • identificarea principalelor responsabilităţi ce revin unei primării de municipiu şi unui consiliu judeţean

Demonstraţii ale unor soluţii de succes: Intranet judeţean, Servicii electronice, Aplicaţii GIS (gestiune cadastrală, gestiune drumuri, etc.) 

Programul seminariilor pentru informaticieni 1 zi :

Prezentarea / Inventarierea de soluţii dezvoltate de informaticienii din instituţiile respective

Principalele probleme cu care se confrunta specialiştii

  • Seminar – securitatea sistemelor informatice
  • Seminar – realizarea unui intranet judeţean
  • Seminar – metode tehnice de realizare a serviciilor electronice

Comentariile sunt închise.