Comunitatea Virtuală

Comunitatea Virtuală – Concursul celor mai bune website-uri ale localităților și comunităților

Organizatorii Conferinței Internet în Administrația Publică, cel mai mare eveniment de acest gen în Europa Centrală și de Est, lansează anual concursul EuroCrest. Acest concurs se bazează pe experiența concursului Golden Crest organizat de Cehia în ultimii 4 ani și pe consultanța experților Uniunii Europene. Scopul este de a premia și promova cazurile de succes, de a sublinia eforturile făcute de administrațiile publice locale din Europa în utilizarea Tehnologiei Informației pentru creșterea calității și accesibilității la serviciile publice și pentru a mări viteza de dezvoltare a serviciilor electronice în Europa.

Câștigătorii edițiilor precedente:

2001 –  Jihlava (Cehia), Bernolakovo (Slovacia), Lodz (Polonia)

2002 –  Stara Zagora (Bulgaria), Most (Cehia), Tapa (Estonia), Vilnius (Lituania), Szczecin (Polonia), Nove Zamky (Slovacia), Viena (Austria)

Subiectul concursului

Obiectivele concursului EuroCrest se axează pe :

Exploatarea tehnologiei informației și a comunicațiilor ca instrument al intensificării mecanismelor democratice în special în sectoarele:

  • Transparență în luarea deciziilor de autoritățile alese
  • Gradul de deschidere către public
  • Extinderea participării cetățenilor în luarea deciziilor care influențează activitatea zilnică a localității
  • Nivelul de oferire a informațiilor și serviciilor către cetățeni și companii (Informație, Interacțiune, Tranzacție, Integrare)

Participanții la concurs – Concursul este deschis tuturor orașelor și comunităților europene.

Organizatorii concursului – Anunțul concursului se face de Asociația Golden Crest în cooperare cu Comisia Europeană și Rețelele Europene de IT ex.: TeleCities.

Nominalizarea – Asociațiile autorităților locale din țările candidate vor nominaliza concurenții pe baza concursurilor naționale organizate.

În acest sens, ANIAP lansează concursul „COMUNITATEA VIRTUALĂ”, un concurs de web-site-uri ale comunităților din România pe modelul EURO-CREST.

Parteneri – FALR, UNCJR, AMR, AOR, ACOR, asociațiile autorităților locale, MAI, MCSI, ministere responsabile pentru e-government și e-administration

Regulament

1. STRUCTURILE CONCURSULUI

1.1. Director de concurs

1.2. Juriul

Reprezentanți ai asociațiilor autorităților locale FALR, UNCJR, AMR, AOR, ACOR –  5 persoane

Personalități-reporteri pe sectoarele – administrația publică + Internet, Ministerul Administrației și Internelor, Ministerul Comunicațiilor, Reviste de specialitate – 5 persoane

Experți IT din administrația publică – colegiul director ANIAP + membrii ANIAP – 7 persoane

1.3. președintele juriului

1.4. membri de onoare ai juriului

1.5. organizator

2.CONCURENȚI, SUBIECTE CONCURS, CATEGORII

2.1. Concurenți

  • municipii
  • orașe
  • comune
  • consilii județene

2.2. Subiectul concursului va fi „home” – pagina de web a concurentului, celelalte website-uri relaționate cu aceasta vor fi votate ca un singur website

2.3.Concurentul va numi reprezentantul sau oficial care să comunice cu organizatorii concursului și care să reprezinte instituția

2.4. Un website poate intra în competiție dacă este funcțional în totalitate, în conformitate cu prevederile legale și nu încalcă standarde morale. Orice încălcare a acestui aliniat atrage descalificarea în orice moment.

2.5. Nici organizatorii și nici un alt organism sau persoana aflată în organizarea concursului nu poartă responsabilitatea conținutului website-urilor concurente sau nominalizate, aceasta fiind în totalitate a instituției respective.

3. DEPUNERE CANDIDATURI

3.1. Candidaturile se vor transmite de reprezentanții concurenților la adresa aniap@gmb.ro utilizând formularul de înscriere aflat pe pagina www.aniap.ro

3.2. Data limită de depunere a candidaturilor: 15 iulie in fiecare an

3.3. Reprezentanții concurenților nu pot introduce un concurent în concurs fără acordul legal al instituției

3.4. Și reprezentantul instituției și instituția în sine sunt de acord asupra publicării conținutului candidaturii

4. EVALUARE

4.1. Website-urile vor fi evaluate, nominalizate și selecționate pentru premiere pe cele 4 categorii

4.2. Juriul poate acorda un Premiul Special al Juriului și Premiul cel mai popular website

4.3. Evaluarea se va face menționându-se statusul și versiunea website-ului în momentul evaluării.

4.4. Orice website cu relație directa cu un membru din juriu va fi exclus din concurs

5. VOTARE si PREMIERE

5.1. Juriul va selecta 3 finaliști și un câștigător pentru fiecare categorie

5.2. Criterii de evaluare a website-urilor

a) Conținut

Se va evalua contribuția website-ului în sensul informațiilor și serviciilor oferite, nivelul de detaliere în concordanță cu nevoile utilizatorilor. Informațiile despre activitatea administrației publice vor constitui cheia principală. Evaluatorii pot lua în considerare și alte aspecte legate de informații, cum ar fi cele legate de evenimentele din localitate sau turism.

b) Relevanta topicurilor

Se va pune accentul pe contribuția din punct de vedere al relevantei informațiilor publicate. Un alt criteriu de evaluare va fi planificarea, consistența și periodicitatea publicărilor. Ceea ce sigur poate fi un succes sunt acele pagini care vor demonstra update-uri frecvente, adecvate și încorporate cu infrastructura de comunicații ale autorității.

c) Accesul la informație și design-ul grafic

Se va pune accentul pe acele layout-uri sinpotice și logice ale informației și cu motoare de căutare. În același timp, un alt criteriu de evaluare va fi corelarea design-ului grafic cu conținutul paginilor precum și posibilitatea de optimizare grafică a elementelor din punct de vedere al vizualizării și încărcării informațiilor. Un alt criteriu care se va lua în considerare va fi modulul pentru accesul persoanelor cu handicap.

5.3. Fiecare criteriu va fi notat pe o scara de la 1 la 5, 5 fiind excelent

5.4. Website-ul câștigător va fi acela care va acumula punctajul maxim

5.5. În caz de punctaje egale, juriul va decide asupra câștigătorului, ținând cont eventual și de numărul de vizitatori / utilizatori ai website-ului respectiv

6. TERMENE

6.1. Lansarea concursului : 01 aprilie in fiecare an

6.2. Acceptarea candidaturilor : 15 iulie in fiecare an

6.3. Publicarea finaliștilor pe fiecare secțiune pe site-ul www.aniap.ro : 15 august in fiecare an

6.4. Anunțarea câștigătorilor : conferința ANIAP – luna septembrie în fiecare an

Comentariile sunt închise.